Wissenschaft

  1. Heiszenberger, Elisabeth / Pustka, Elissa (angenommen): „Schwa in internationalisms: true or false friends in French as a foreign language?“, in: Andreassen, Helene / Pustka, Elissa (Hrsg.): French Schwa: Phonological analysis in light of quantitative data, Language Science Press (mit peer review). 
  2. Pustka, Elissa / Heiszenberger, Elisabeth / Hartmann, Frederik (2022): „Pronunciation in Progress: A longitudinal study on the development of obligatory liaison in French as a foreign language, in: Radical. A Journal of Phonology 3, 45-88 (mit peer review).
  3. Pustka, Elissa (2022): „Feldforschung in der Schule“, in: Zeitschrift für Romanische Sprachen und ihre Didaktik 16.1, 89-122.
  4. Heiszenberger, Elisabeth / Chalier, Marc / Courdès-Murphy, Léa / Pustka, Elissa (2022): „David contre Goliath : la liaison chez les élèves de FLE face à celle des présentateurs de télévision“, CMLF Orléans (DOI: https://doi.org/10.1051/shsconf/202213808003) (mit peer review).
  5. Pustka, Elissa / Heiszenberger, Elisabeth / Courdès-Murphy, Léa (2021): „Comment enseigner le schwa et la liaison ? Ce que nous apprend l’analyse d’un corpus de parole de 145 élèves autrichiens“, in: Pustka, Elissa (Hrsg.): La prononciation dans l’enseignement du FLE : perspectives linguistiques et didactiques, Tübingen: Narr, 17-46 (mit peer review). (open access: https://phaidra.univie.ac.at/o:1563837)
  6. Bäumler, Linda / Heiszenberger, Elisabeth (2021): „Der Erwerb der französischen Liaison in Österreich: Eine empirische Studie zum Einfluss der Erstsprache(n)“, in: Tanja Angelovska, Julia Hargaßner, Matthias Prikoszovits & Michaela Rückl (Hrsg.) (2021): Sprachendidaktik: Der wissenschaftliche Nachwuchs im Dialog. Extended Abstracts zur 12. ÖGSD Nachwuchstagung. ÖGSD Tagungsberichte. Bd. 6. Salzburg: ÖGSD, 43–47.
  7. Kamerhuber, Julia / Pustka, Elissa / Horvath, Julia (2020): „Lecture, répétition, parole spontanée : l’impact de la tâche sur le comportement du schwa en FLE“, JFLS 30 (2), 161-188 (DOI: https://doi.org/10.1017/S095926952000006X) (mit peer review).
  8. Heiszenberger. Elisabeth / Courdès-Murphy, Léa / Jansen, Luise / Pustka, Elissa (2020): „Le cas de la liaison après les formes des verbes être et avoir chez des adolescents autrichiens apprenant le FLE“, CMLF Montpellier (DOI: https://doi.org/10.1051/shsconf/20207807020).
  9. Horvath, Julia / Kamerhuber, Julia / Bäumler, Linda / Jansen, Luise/Pustka, Elissa (2019): „Aussprache im Französischunterricht: Ergebnisse einer Online-Umfrage unter bayrischen und österreichischen Lehrerinnen und Lehrern“, in: Zeitschrift für Romanische Sprachen und ihre Didaktik 13.2, 81-124.
  10. Pustka, Elissa / Forster, Julia / Kamerhuber, Julia: “Failures in Vocabulary Learning instead of Pronunciation Difficulties: Schwa and Liaison in Learner French”, in: Belz, Malte / Mooshammer, Christine / Fuchs, Susanne / Jannedy, Stefanie / Rasskazova, Oksana / Żygis, Marzena (Hrsg.): Proceedings of the Conference on Phonetics & Phonology in German-speaking countries (P&P 13) PustkaForsterKamerhuber_2018 (https://edoc.hu-berlin.de/handle/18452/19531).